Home HomeHolt Victoria Córki Anglii 14 Tajemnica jeziora œwiętego BranokaEstep Jennifer Akademia Mitu 03 Tajemnice Gwen FrostClarke Arthur C Tajemnica Ramy (SCAN dal 1137)Freedom Long Max Wiedza tajemna w praktyceMichelle Hodkin Mara Dyer tom 1 TajemnicaOlszakowski Tomasz Pan Samochodzik i tajemnice warszawskich fortowChristie Agata Tajemnica lorda Listerdalea (SCAlfred Hitchcock Tajemnica czlowieka z bliznaDeaver Jeffery Kolekcjoner kosciDav
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grabaz.htw.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .7.Wolnomularstwo prowadzi swoją walkę przeciwko Kościołowi wpro­wadzając w społeczeństwach chrześcijańskich prawodawstwo antychrześ­cijańskie.8.Wolnomularstwo jest bezpośrednio odpowiedzialne za nowoczesny socjalizm, ponieważ zastąpiło ideał chrześcijański szczęścia społecznego swoim własnym ideałem, a także hierarchię społeczną chrześcijańską rzą­dzoną przez sprawiedliwość i łagodzoną przez miłosierdzie domaganiem się równości wszystkich ludzi.Każąc ludziom zapomnieć o życiu przyszłym, gdzie każdy otrzyma nagrodę według swych zasług, naucza, że szczęście polega jedynie na dobrach materialnych tutaj na ziemi, a każdy ma rygo­rystyczne prawo do równego udziału w takim szczęściu.9.Filantropia masońska przeciwna miłosierdziu chrześcijańskiemu, bę­dąc miłością czysto naturalną jednych ludzi wobec drugich, nie może służyć jako więź ludzkości z Bogiem i ponadto ta filantropia jest praktykowana tylko wobec samych wolnomularzy i bardzo często w celu rozkładania społeczeństwa.10.Wolnomularstwo, żeby zdeprawować stosunki rodzinne usiłuje zde­prawować kobietę i nie tylko stara się zawsze, gdy tylko może, aby kobiety wstępowały do lóż, lecz także jest inspiratorką ruchu nazywanego femi­nizmem albo ruchem emancypacji kobiet, ukierunkowanego na zakłócenie ładu rodzinnego przez nieokreślone pragnienie reformy całkowicie niewy­konalnej.11.Aby przyzwyczaić ludzi obywać się bez Kościoła w życiu pub­licznym sekta stara się zakazać uroczystości religijnych i dni poświęconych uświęceniu duszy i odpoczynkowi ciała, zastępując je przez święta cał­kowicie świeckie.Oto streszczenie rezolucji Kongresu.119.Czym więc jest masoneria?Na podstawie tego co powiedziano można dać następującą definicję masonerii: jest to konspiracja nadzwyczaj zręcznie zorganizowana i zdy­scyplinowana przeciwko Jezusowi Chrystusowi i Kościołowi i przez to przeciwko samemu Bogu i przeciwko wszystkiemu, co oznacza porządek i szacunek dla autorytetów, uznanie obowiązków, które mamy spełniać i hamulce dla naszych namiętności.To jest to, co z całą otwartością wyznał Proudhon: "Naszą szczególną zasadą jest negacja wszystkich dogmatów, naszym punktem wyjścia jest nic.Zaprzeczać, zawsze zaprzeczać - oto nasza metoda ona nas prowadzi, aby uznać za zasadę: w religii - ateizm, w polityce - anarchię, w ekonomii politycznej - negację własności" (Benoit F.M., I, 17).To jest to co starała się realizować masoneria, nie mogąc jednak nigdy osiągnąć tego w całości, nie tylko dlatego, że Opatrzność czuwa nad rodzajem ludzkim i zwłaszcza nad swoim Kościołem, ale także dlatego, że z samej głębi naszej natury podnosi się protest przeciwko nadmiarowi zła i pojawia się reakcja przeciw­ko niemu.Poza tym co powiedziano można także zdefiniować masonerię zgodnie z tym co liczni masoni deklarowali: jest to stowarzyszenie złożone z dwu klas członków: nieliczna grupa, która oszukuje i eksploatuje pozostałych i za pomocą nich świat niewtajemniczony (profanów), oraz ogromna więk­szość członków, którzy są oszukiwani i eksploatowani przez tych pier­wszych i służą za narzędzie do osiągania licznych celów, nawet najbardziej perwersyjnych działając przeciwko swoim własnym ideałom religijnym, patriotycznym, społecznym itd.Część IVPOCHODZENIE MASONERIIl JEJ STOSUNEK DOINNYCH SEKTRozdział lPochodzenie masonerii120.Różnorodność poglądów, 121.Pochodzenie organizacji, 122.Pochodzenie doktryn, 123.Związki z protestantyzmem.Dlaczego sympatyzują ze sobą?, 124.Związki z innymi sektami, z templariuszami, 125.Związki z albigensami, 126.Związki z niektórymi sektami arabskimi, 127.Związki z paulicjanami i manichejczykami, 128.Związki z gnostykami.120.Różnorodność poglądówMało jest tematów, co do których istniałaby większa rozmaitość opinii i przypuszczeń i w których istniałaby większa swoboda inwencji i plotek.Biorąc pod uwagę, że mówi się, iż dzieje masonerii sięgają nie tylko Jezusa Chrystusa, budowy świątyni Salomona, budowy wieży Babel, a nawet cza­sów Adama i samego Boga, możemy zdać sobie sprawę jak bardzo maso­neria zagmatwała sprawę swojego pochodzenia przed swoimi adeptami.Mackey mówi: "Jest hańbą masonerii, że dotychczas nie została napisana jej historia w sposób krytyczny, że wiarygodność nie stała się fundamentem, na którym opierałyby się wszystkie badania historyczne masońskie., że utracone ogniwa łańcucha faktów zostają zastąpione często bezpodstaw­nymi wymysłami i że twierdzenia o ogromnym znaczeniu opiera się na świadectwach dokumentów, których autentyczności nie sprawdzono" (Cath.Encycl.Masonry, 772).Ten sam Mackey przytacza dwanaście różnych opinii co do pochodzenia masonerii.121.Pochodzenie organizacjiNiemniej jednak, ogólnie przyjmuje się wśród braci, że masoneria nie­bieska, trzech pierwszych stopni, w swojej aktualnej formie pochodzi z 1717 r., kiedy to zreorganizował ją Anderson w Anglii.Cztery loże ma­sonów z Londynu zgromadziły się w Gospodzie pod Diabłem według tego jak to przedstawia Mackey w "Encyclopedia of Freemasonry" i stworzono Wielką Lożę nadając jej rytuał i "konstytucję"(statuty).W Paryżu pierwsza loża zgromadziła się także w karczmie i inne, które ukonstytuowały się przyjęły ten zwyczaj, pospolity także w innych krajach Europy."W Ameryce - kontynuuje Mackey - praktyka ta zakończyła się stosunkowo niedawno i jest możliwe, że w niektórych odległych osiedlach nie została do dziś zarzucona.Pierwszy salon masoński, o którym są wzmianki został otwarty przez lożę w Marsylii, we Francji w 1765 r.W 1772 r.Wielka Loża Anglii poczyniła pierwsze starania, celem stworze­nia salonu, zbierając pokaźną sumę na ten cel.".Słowo "loża", występujące we wszystkich językach pochodzi od angiel­skiego słowa "lodge" i jest według Mackeya dowodem angielskiego po­chodzenia lóż masońskich we wszystkich krajach, podobnie jak litera "G" zamiast litery "V dla oznaczenia Boga.(Bóg po angielsku znaczy God).Jednak to słowo, które dla stopni niebieskich znaczy po prostu God (=Bóg), dla stopni wyższych i dla najwyższych doktorów lóż jest niczym innym tylko sumą trzech liter hebrajskich G.O.D., co oznacza Gomer, Oz, Dabar i co znaczy: mądrość, siła i piękno.I czy nie przez tę zbieżność masoni wysokich stopni nie używają Imienia Boskiego ani litery G, którą zwykli umieszczać w trójkącie na swoich lożach? "Jest to zwykły przy­padek" - mówi brat MacClenachan, kontynuator Mackeya, "i godzien zastanowienia się, że litery, które tworzą po angielsku słowo «Bóg» są jednocześnie inicjałami słów hebrajskich «mądrość, siła i piękno» - trzech głównych kolumn czy też symbolicznych podpór masonerii.Wydają się one być jedynym powodem, usprawiedliwiającym użycie przez masona litery «G» umieszczonej na widocznym miejscu po wschodniej stronie loży, a nie litery «D» [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • syriusz777.pev.pl
  •