Home HomeAdobe.Photoshop.7.PL.podręcznik.uzytkownika.[osiolek.pl] (4)Margaret Weis, Tracy Hickman o4yeTom Clancy Suma wszystkich strachow t.2 (2Tom Mangold, John Penycate Wi podziemna wojnaChmielewska Joanna Dwie glowy i jedna nogaStewart Ian, Pratchett Terry, CWest Morris ArcydzieloClancy Tom Zeby tygrysaElliott Kate Korona gwiazd 04 Dziecko płomieniaCornwell Bernard Trylogia Arturiańska Tom 2 Nieprzyjaciel Boga
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • radius.htw.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .Wynikałoby z tego, iż wzorce genetyczne są rozpracowywane, gdy dziecko znajduje się w łonie matki oraz w okre­sie niemowlęcym.Natura kontra wychowaniePowyższa hipoteza jest stosunkowo nowa.Jej dopracowanie i udo­wodnienie wymaga jeszcze wiele pracy.Stanowiłaby ona istotny wkład do debaty nad rolą naturalnych uzdolnień i wychowania.Badania w tej dziedzinie, które zaowocowały dziesiątkami teorii, prac i wniosków, re­welacje na temat możliwości dziecka stymulowanego odpowiednimi bodźcami brzmią zachęcająco dla rodziców.Istotny wpływ wychowania daje im szansę pomocy potomstwu dzięki metodzie, którą uznają za od­powiednią i możliwą do wprowadzenia.Bez względu na to, czy powodem jest genetyczne zaprogramowanie, czy też połączenia międzykomórkowe powstające w okresie płodowym i podczas krytycznych pierwszych miesięcy życia, nasza wiedza na temat potencjału możliwości umysłowych małych dzieci stale wzrasta.Bez względu jaki sposób wybiorą rodzice, by pobudzić i przyspieszyć rozwój swoich dzieci, należy wziąć pod uwagę dwa podstawowe zagadnienia.Po pierwsze, należy pilnować ciągłości rozwoju.Dziecko przewyż­szające zdolnościami szkolnych kolegów może celowo opóźniać swoją naukę, by się nie wyróżniać i nie narażać na podyktowane zazdrością drwiny.Po drugie, trzeba pamiętać o rzeczywistym uwzględnianiu zaintere­sowań i potrzeb dziecka.Inwestując czas, emocje i nadzieje, rodzice mu­szą pamiętać, by ich kontrola nad tym, jak spożytkowywane są owoce ich pracy, nie sięgała za daleko.Radość rodziców powinna płynąć z odgry­wania aktywnej roli w tym, co jest kwestią najważniejszą: odnalezieniu przez dziecko spełnienia i szczęścia.Teraz wyłącz stoperCzas lektury:.minNastępnie oblicz szybkość czytania w słowach na minutę (sł./ min), dzieląc po prostu liczbę słów w tekście (w tym wypadku 1069) przez czas (w minutach), jaki ci to zajęło.Formuła ustalania szybkości czytania:słowa na minutę (sł./ min) = liczba słówczasPo wykonaniu obliczenia zapisz wynik w sł./min, na końcu tego pa­ragrafu.Zaznacz go także w zestawieniu postępów i na wykresie na stro­nie 244.Liczba słów na minutę:.SPRAWDZIAN 5: ZROZUMIENIE1.Ludzki mózg:a) ma komplet komórek w momencie zapłodnieniab) ma komplet komórek przed urodzeniemc) ma komplet komórek miesiąc po urodzeniud) ma komplet komórek w dwa lata po urodzeniu2.Pierwsza z “eksplozji mózgu" zaczyna się:a) w chwili zapłodnieniab) osiem tygodni po zapłodnieniuc) cztery miesiące po zapłodnieniud) miesiąc przed urodzeniem3.Druga “eksplozja mózgu" rozpoczyna się mniej więcej:a) osiem tygodniu po zapłodnieniub) dziesięć tygodni po zapłodnieniuc) dziesięć tygodni przed urodzeniemd) cztery tygodnie przed urodzeniem4.W chwili narodzin ludzki mózg stanowi:a) 10 proc.b) 15 proc.c) 25 proc.d) 40 proc.wagi mózgu osoby dorosłej5.Mózg sześciomiesięcznego dziecka stanowi:a) 25 proc.b) 40 proc.c) 50 proc.d) 75 proc.wagi mózgu osoby dorosłej6.U dziecka mającego dwa i pół roku mózg stanowi:a) 50 proc.b) 75 proc.c) 80 proc.d) 90 proc.wagi mózgu osoby dorosłej7.Waga mózgu pięciolatka wynosi:a) 85 proc.b) 90 proc.c) 95 proc.d) 100 proc.wagi mózgu człowieka dorosłego8.Dziecko już w dniu narodzin w sposób specyficzny i zdecydowanyreaguje na dźwięk ludzkiego głosu.Prawda-Fałsz9.Przeprowadzone na uniwersytecie w Edynburgu przez Toma Bowera badania nad percepcją noworodków udowadniają, że dziecko po uro­dzeniu:a) widzi tylko rozmazane obrazyb) natychmiast skupia wzrok na swojej matcec) dobrze słyszy dźwiękid) od razu postrzega świat trójwymiarowo10.Inne eksperymenty z Edynburga wykazały integrację obrazu i dźwię­ku.Noworodek odwraca głowę w kierunku źródła dźwięku, zwłaszcza11.Robert Frantz i Mark Johnson odkryli, że noworodek wyraźniej fa­woryzuje obrazki przedstawiające:a) jego matkęb) kolorowe kółkac) twarzed) zwierzęta12.Dzieci, z którymi się gaworzy, maję lepsze możliwości nauki języka.Prawda-Fałsz13.Eksperymenty przeprowadzone na szczurach przez Marka Rosenweiga wykazały, że te, umieszczone w środowisku zawierającym dużą ilość bodźców:a) miały mniejsze mózgib) urosły większec) nie miały w mózgu żadnych zmiand) miały więcej połączeń między komórkami nerwowymi15.Połączenia między neuronami rozwijają się w mózgu dziecka:a) podczas “eksplozji mózgu"b) przed urodzeniemc) na podstawie zapisów w genachd) podczas pierwszych dwóch lat życia16.Kwestią najważniejszą w rodzicielstwie jest:a) stworzenie geniuszab) zapewnienie dobrego akademickiego wykształceniac) spełnienie i szczęście dzieckad) nie interweniowanie w naturalny rozwój dzieckaPorównaj swoje odpowiedzi z tymi na stronie 240.Następnie podziel liczbę uzyskanych punktów przez 15 i pomnóż przez 100; w ten sposób obliczysz proc.zrozumienia.Uzyskany rezultat:.na 15.proc.Teraz wpisz wynik do zestawienia postępów oraz zaznacz go na wy­kresie na stronie 244.PODSUMOWANIESkończyłeś część 2 pt.Twoje zdumiewające oczy.Wyposażony w naj­nowsze informacje na temat możliwości i doskonałości swoich oczu oraz w techniki umożliwiające czerpanie maksymalnych korzyści z systemu oko-mózg, jesteś gotów uporać się z podstawowymi problemami wystę­pującymi podczas czytania: brakiem koncentracji, brakiem zrozumienia, oraz różnymi zjawiskami, błędnie nazywanymi “trudnościami w nauce".CZĘŚĆ III - DOSKONAŁA KONCENTRACJA I ZROZUMIENIE11.POWSZECHNE PROBLEMY ZWIĄZANE Z CZYTANIEM - BEZGŁOŚNE WYMAWIANIE, WSKAZYWANIE PALCEM, REGRESJA I COFANIEProblem, kiedy zostanie sformułowany, przeanalizowany i zrozumiany, sta­je się źródłem pozytywnej energii wspomagającej tworzenie rozwiązań.WSTĘPW rozdziale tym omówiono kilka najczęściej wymienianych proble­mów związanych z czytaniem - bezgłośne wymawianie, wskazywanie palcem, regresję i cofanie - stanowiących główne bariery efektywnego czytania.Przedstawiono nowe podejście, oparte na najnowszych wyni­kach badań nad funkcjonowaniem i relacjami między okiem a mózgiem, które koryguje wiele wcześniejszych informacji na te tematy.Poza tym w rozdziale zajęto się dwoma zagadnieniami z dziedziny “trud­ności w uczeniu się": dysleksją i ADDS (zespół braku koncentracji uwagi) [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • syriusz777.pev.pl
  •