Home HomeMagazyn Science Fiction nr 1Forbes Colin Stacja nr 5Magazyn Science Fiction nr 1 (2KRYZYS SUMIENIA RAYMOND FRANZ (PIERWSZE POLSKIE WYDANIE, 1996 ROK)Eco Umberto Imie RozyGordon Noah LekarzeHearne Kevin Kroniki Żelaznego Druida Tom 6 Kronika Wykrakanej ÂŚmierciSienkiewicz Henryk Pan Wolodyjowski 9789185805396Kowalewski Wlodzimierz Bog zaplacz (3)Corel PHOTO PAINT (2)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .Zaznaczamy go przytrzymując jednocześnie [Ctrl] - poja-wi się zaznaczenie wokół interesującego nas obiektu, a pro-sierpień/wrzesień 200448 "sPrzykładoweblem z precyzyjnym wycina-przekształcenianiem zniknie.obiektówKanał Alpha pozwala na wy-zamieszczonych nawarstwach.dobycie określonej części gra-fiki bez potrzeby czasochłon-nego wycinania.W większości programów dografiki trójwymiarowej mamymożliwość dokonania takichustawień, żeby każdy obiektmiał własną, osobną maskę.Umożliwiają one równieżuzyskanie maski perspektywy- przydającej się do perspek-tywicznych rozmyć w Photo-shopie.KompozycjaStworzenie kompozycji i do-pasowanie elementów to za-wsze najtrudniejszy etap re-alizacji abstrakcji.Zebranekomponenty - pliki zródłowezaczynamy łączyć w jedną ca-łość.Najlepiej jest umieszczaćje na osobnych warstwach, coteż nam Photoshop będzie su-W menu Edycja>Przekształć (Edit>Transform) znajdzie-Korzystanie z kanału Alphagerował.my wiele pomocnych narzędzi, dzięki którym będziemy mo-W kwestii kompozycji możemy obrać jedną z dwóch gli dokonać transformacji obrazu lub warstw.dróg:- skupić się na motywie przewodnim grafiki, Kolorowanie- brać pod uwagę każdy element osobno - poświęcając Może się zdarzyć, że podczas robienia grafiki kolory niewszystkim komponentom tyle samo czasu.będą nas w pełni satysfakcjonować.Pomocne mogą sięwtedy okazać różne sposoby przenikania warstw.Kiedy tworzymy tło, zdarza się, że nie chcemy rozpraszać Wielokrotne nakładanie warstw z kolorami oraz zmia-widza skomplikowaną niekiedy jego budową.Dlatego lepiej na sposobu ich przenikania pozwala osiągnąć nam cieka-jest rozmyć je za pomocą Filtr>Rozmycie>Rozmycie gaus- we połączenia barwne, które w normalny sposób ciężko by-sowskie.(Filter>Blur>Gaussian Biur.) jeżeli jest to jedna łoby uzyskać.Przykładowe kształtywarstwa, albo za pomocą narzędzia Rozmycie (Biur Toll) je-wektorowe na ilustracjiśli tło kompozycji jest rozbite na kilka warstw.Wektorowe wykończeniaGdy natomiast chcemy uzyskać efekt odwrotny, czy- Za pomocą podstawowych narzędzili coś uwypuklić, podkreślić, wyostrzyć, wtedy posługuje- Photoshopa możemy małym nakła-my się jednym z filtrów z rodziny Filtr>Wyostrzanie (Filter> dem pracy upiększyć naszą abstrak-Sharpen) lub korzystamy z narzędzia Wyostrzanie (Shar- cję  uwypuklić wrażenie złożonościpen Tool).oraz urozmaicić ją.Ciekawym rozwiązaniem okazująsię wszelkiego rodzaju teksty pisa-ne czcionką o niewielkich rozmiarach(2-4 piksele), koła i obręcze wykona-ne za pomocą narzędzia Zaznaczanieeliptyczne (Elliptical Marquee Tool),różnego rodzaju linie i kreski.Jak widać, znając kilka technik orazfunkcji Photoshopa można stworzyćciekawe efekty końcowe - abstrakcyj-ne obrazy.Nie musimy posiadać rozległej wie-dzy na temat tego programu - najważ-niejszy jest element wiodący, którynada ilustracji sens oraz kształt - ca-ła reszta to projektowanie otoczki wo-kół niego."Rozmywanie i wyostrzanie obrazusierpień/wrzesień 2004 49 wmwiKt'Więcej przestrzeni, czyli klonowaniei (Ul M M Sl Gil M M Mi śm fei i i yPiotr KiragaKlonowanie to niewątpliwie najskuteczniej-szy i najszybszy sposób na zagospodaro-wanie pustej przestrzeni w grafice.Kilkulub nawet kilkunastokrotne kopiowanie te-go samego elementu wcale nie wpływanegatywnie na wizualną jakość obrazu, jakrównież nie sprawia, że projekt staje sięmonotonny i mdły.Materiał i przygotowaniaTworzymy nowy dokument [Ctr/]+[A/] o wymiarach 800 na 600 pik-seli.Warstwę tła wypełniamy kolorem RGB: [91; 27; 15].Następniewklejamy wybraną przez nas fotografię (foto.jpeg) - nowo powstałejw ten sposób warstwie nadajemy nazwę foto.Dobrym zwyczajem jest regularne zapisywanie kolejnych etapówpracy na dysku - tak też postępujemy [Shft]+[Ctrl]+[S].Klonowanie w poziomie - rozwijamy ściany i podłogęNa warstwie foto zaznaczamy, przy pomocy narzędzia selek-cji Zaznaczanie pojedynczych kolumn (Single Column MarqueeTool), lewą krawędz zdjęcia - tak jak jest to pokazane na rysunku.Następnie kopiujemy ją do momentu, aż powielana kolumna pikse-li osiągnie lewą krawędz grafiki.Analogicznie postępujemy z pra-wą stroną zdjęcia. -IKlonowanie w pionie - wznosimy wirtualną kolumnęKolumna na zdjęciu jest częściowo oświetlona.Zaznaczamy gorzejoświetlony jej fragment przy pomocy narzędzia Zaznaczanie pro-stokątne (Rectangular Marquee Tool) - uzyskaliśmy selekcję o wy-miarach 57 na 9 pikseli.Stanowić będzie ona wzorzec, z któregopowstanie reszta tego elementu fotografii.Zaznaczony obszar ko-piujemy [Cfr7]+[C] i wklejamy [Cfrf]+[\/], a następnie odpowiedniorozmieszczamy - czynność tą powtarzamy, aż do momentu osią-gnięcia górnej krawędzi obrazka.Wykańczanie kolumnyZwieżo wybudowaną kolumnę należy jeszcze wykończyć - nadaćjej bardziej naturalny wygląd.Zaznaczamy spreparowanyfragmentkolumny Zaznaczan/em prosto-kątnym (Rectangular Marquee Tool), stosujemy na nim Filtr>Rozmy-cie>Poruszenie.(Filter>Blur>Motion Biur.) z parametrami: Kąt(Angle): 90 i Odległość (Distance): 8, kopiujemy go, a następniewklejamy na nową warstwę - spoina.Nowo utworzoną warstwę przecieramy gumką wykonując kilka po-ciągnięć pędzlem wzdłuż dolnej krawędzi skopiowanej części ko-lumny.Przy pomocy narzędzia Smużenie (Smudge Tool) o niewielkiejśrednicy pędzla (27 pikseli) i z wartością parametru Wytrzymałość(Strength): 40% rozmazujemy, ruchem w kształcie zygzaka, częśćzawartości warstwy spoina [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • syriusz777.pev.pl
  •