[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wybałuszył oczy na jej widok, lecz szybko się opanował i zakrywszy dłonią mikrofon rzekł półgłosem:- Za chwilę skończę.- Świetnie.Singleton zamknęła się w swoim gabinecie i zaczęła układać papiery.Miała coraz większą ochotę uwolnić się od Richmana.Nie musiała się jednak długo zastanawiać, by znaleźć dla niego kolejne czasochłonne zajęcie.- Dzień dobry - rzekł od drzwi.Był wyraźnie rozpromieniony, uśmiechał się szeroko.- Przywiozłem te dokumenty FAA, o które prosiłaś.Zostawiłem je wieczorem na twoim biurku.- Widziałam.Dziękuję.Chciałabym, żebyś dzisiaj pojechał do przedstawicielstwa linii TransPacific.- Do siedziby linii? Przecież to przy lotnisku.- Nie.Jeśli dobrze pamiętam, biura mieszczą się gdzieś w śródmieściu Los Angeles.Norma poda ci dokładny adres.Poproś o egzemplarze ich wewnętrznego biuletynu.Wszystkie numery, jakie będą mieli.Co najmniej z ostatniego roku.- Rety - syknął Richman.- Czy nie może tego załatwić ktoś inny?- Chciałabym je mieć jak najszybciej.- W takim razie musiałbym opuścić zebranie zespołu IRT.- Trudno, i tak nie jesteś tam niezbędny.A mnie naprawdę zależy na tych biuletynach.- Do czego ci one? To makulatura.- Bob.Nie dyskutuj, tylko jedź po nie.Uśmiechnął się przebiegle.- Czy nie starasz się zwyczajnie uwolnić od mego towarzystwa?- Jak przywieziesz biuletyny, zostaw je Normie i zadzwoń do mnie.SALA ODPRAWGODZINA 7.30Marder spóźnił się na zebranie.Wpadł do sali poirytowany i skrzywiony, bez powitania ciężko klapnął na krzesło.- Dobra, zaczynamy - rzucił wściekle.- Czy wreszcie coś wiadomo o przyczynach wypadku podczas lotu Pięćset Czterdzieści Pięć? Są dane z rejestratora FDR?- Jeszcze nie - odparła Singleton.- Są nam bardzo potrzebne, miej to na uwadze, Casey.Badania strukturalne?- Idą bardzo powoli.To naprawdę skomplikowana sprawa - rzekł Doherty posępnym tonem.- Martwi mnie ten podrobiony trzpień zatrzasku slotu.Chyba powinniśmy znacznie dokładniej.- Doug-przerwał mu Marder.- Już ci mówiłem, że cały zaczep sprawdzimy podczas lotu kontrolnego.Co z hydrauliką?- Jest w porządku.-A mocowanie przewodów?- Też.Oczywiście, sprawdzaliśmy tylko pobieżnie.Trzeba by przeprowadzić wymrażanie, żeby zyskać całkowitą pewność.- Rozumiem.Hydraulikę również skontrolujemy podczas lotu.Okablowanie?-Dzisiaj o szóstej wieczorem rozpoczynamy pełny cykliczny test, będzie prowadzony przez całą noc.Jeśli są gdzieś przebicia, jutro rano się o tym dowiemy.- Znaleźliście jakąś usterkę?- Szwankuje tylko ten czujnik zbliżeniowy w prawy skrzydle.- Sprawdzaliście go dokładnie?- Tak, ale nie znaleźliśmy uszkodzenia.Oczywiście, dla pewności powinniśmy go wymontować wraz z osłoną i przyłączeniami, ale to by.- Opóźniło test-wpadł mu w słowo Marder.- Zostawmy to na później.Silniki?- Bez zastrzeżeń - odparł Kenny Bume.- Do tej pory odkryliśmy odwrotnie zamocowane przewody chłodzące i piracką tuleję odwracacza ciągu.Nie sądzę jednak, by któraś z tych rzeczy mogła stać się przyczyną wypadku.- Rozumiem.To chyba znaczy, że silniki możemy wyeliminować.Awionika?Trung poruszył się niespokojnie.- Do tej pory wszystkie odczyty mamy prawidłowe.- Co z autopilotem? Kapitan rzeczywiście musiał z nim walczyć o przejęcie kontroli nad maszyną?- Autopilot działa normalnie.- Rozumiem.- Marder rozejrzał się po sali.- Zatem wciąż nie mamy niczego konkretnego, zgadza się? Minęły siedemdziesiąt dwie godziny dochodzenia, a wy nadal nie macie zielonego pojęcia, co się stało z tą maszyną.Czy to chcecie mi powiedzieć?Wokół stołu konferencyjnego panowała cisza.Na Boga! - warknął rozwścieczony dyrektor, waląc pięścią w stół.Czy nie rozumiecie, jak ważne jest wyjaśnienie przyczyn? Do cholery, ja muszę znaćjutro odpowiedz!BULWAR SEPULYEDAGODZINA 10.10Fred Barker usuwał za nich wszelkie trudności.Na początku Jennifer zażyczyła sobie ujęcie Barkera idącego do swego biura, ponieważ zamierzała później podłożyć pod nie zapowiedź Marty'ego („Rozmawiamy z Frederickiem Barkerem, byłym pracownikiem Federalnego Zarządu Lotnictwa Cywilnego, znanym obecnie z prowadzonej krucjaty o przestrzeganie bezpieczeństwa pasażerów linii lotniczych”).Barker natychmiast zaproponował spacer po bulwarze Sepulveda, skąd rozciągał się panoramiczny widok na południowy skraj międzynarodowego lotniska w Los Angeles.Później Malone zarządziła sfilmowanie go za biurkiem, także po to, by podłożyć dalszą część komentarza („Od czasu odejścia z komisji technicznej FAA Barker bezskutecznie stara się zwrócić uwagę opinii publicznej na zawodność niektórych modeli samolotów, a w szczególności odrzutowca N-22 z zakładów Nortona”).I Barker podsunął myśl, żeby ustawić fotel na tle regału zapchai nego pękatymi sprawozdaniami FAA, a na widocznym rogu biurka ułożył sporą stertę oprawionych raportów technicznych, do których chciał się odwoływać w swojej wypowiedzi.Następnie Jennifer poprosiła go o przygotowanie głównej części wystąpienia, na tyle jednorodnej, by Marty Reardon nie musiał mu zadawać zbyt szczegółowych pytań.Ale Barker był już przygotowany.Odłączył klimatyzator, lodówkę i telefony, aby żaden dźwięk nie zakłócił nagrania.Naszykował już także sprzęt wideo, żeby odtworzyć amatorski film emitowany w sieci CNN i uzupełnić go własnym komentarzem.Jego wielkoekranowy telewizor nie tylko miał kineskop typu Black Trinitron, co umożliwiało im filmowanie obrazu, ale w dodatku bezpośrednie wyjście niskiej częstotliwości, dzięki czemu mogli się przełączać na sygnał z odtwarzacza wideo, nie przerywając nagrania komentarza.A ponieważ używał profesjonalnego odtwarzacza wideo z kasetami o szerokości jednego cala, uzyskiwany obraz był doskonałej jakości
[ Pobierz całość w formacie PDF ]