Home HomeJoanna.Chmielewska. .Ksiazka.Poniekad.Kucharska.PL.PDF.eBook.(osloskop.net)Chmielewska Joanna Lesio (www.ksiazki4u.prv.pl)Lovecraft H.P 16 Opowiadan (www.ksiazki4u.prvChmielewska Joanna Wszystko Czerwone (www.ksiazki4Chmielewska Joanna Wielkie Zaslugi (www.ksiazki4uChmielewska Joanna Krowa Niebianska (www.ksiazki4uChmielewska Joanna (Nie)boszczyk Maz (www.ksiazki4Pullman Philip Mroczne materi Magiczny noz (2)CHRIS CARTER HUNTER 01.KrucyfiksCrowley John Pozne lato (2)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adam0012.xlx.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .Wszystkie te czynniki wpływają na zmianę stylu życia, a co za tym idzie  na posta-wy konsumentów.Nowa rzeczywistość otwiera pytanie o przyszłość mediów, w tymo to, jaki los czeka media tradycyjne.Przeciwko teorii zakładającej całkowite wypar-cie znanych nam do tej pory mediów przemawia kilka argumentów:" Ludzie zawsze będą potrzebowali informacji i rozrywki.Są to segmenty charakte-ryzujące się dużą barierą wejścia, głównie z powodu kosztów dostarczenia profesjo-nalnych treści, co stanowi naturalną barierę dla nowych podmiotów." Konsumenci w natłoku informacji będą poszukiwali autorytetów i zaufanych zró-deł wiedzy.Postępująca segmentacja, szum informacyjny i brak czasu będą spra-wiały, że media o uznanych markach będą cały czas potrzebne." W dalszym ciągu dostępność, a co za tym idzie  łatwość w korzystaniu z mediów,takich jak: telewizja, radio czy prasa, będzie odgrywała dużą rolę." Znaczna część konsumentów preferuje bierny sposób korzystania z mediów." Nie da się pominąć znaczenia współuczestnictwa w ważnych ze społecznego punk-tu widzenia wydarzeniach, takich jak: rozgrywki sportowe, koncerty czy wreszciewydarzenia o charakterze politycznym.68 Ksiazka-Kaznowski Rozdz 3:Layout 1 12.11.2008 17:33 Page 69III  Przyszłość mediówPrzyszłość, która powoli wyłania się z obecnego obrazu rynku, to w głównej mierzewspółistnienie nowych i starych mediów.Nie da się przemilczeć tego, iż coraz więcejosób korzysta z sieci, a to przyciąga pieniądze reklamodawców i kolejne przedsięwzię-cia mediowe do internetu.Ponadto nowe media umożliwiają dopasowanie przekazudo indywidualnych potrzeb i oczekiwań odbiorców, co pozwala zaoszczędzić czas.In-ternet, telewizja cyfrowa czy urządzenia mobilne oferują także interakcję oraz ela-styczność korzystania przekładającą się na możliwość wyboru czasu i miejsca kon-sumpcji mediów.Właśnie ze względu na złożoność procesu powstawania, tworzeniai odbioru treści coraz częściej stosuje się nowy podział mediów na:" Media tradycyjne (TV, gazety, radio, magazyny, portale internetowe)  charakte-ryzują się centralną kontrolą treści, jednokierunkowym przepływem informacji orazograniczonymi kanałami komunikacji.Media tradycyjne poddane są także regulacjirządowej wyrażanej licencjami nadawczymi i innymi ograniczeniami prawnymi." Media społeczne (obywatelskie)  do tej kategorii zaliczane są blogi, serwisy dzien-nikarstwa obywatelskiego (ang.citizen journalism) czy tworzone oddolnie pismaspołeczności lokalnych.Media społeczne charakteryzują się indywidualną kontrolątreści oraz wielokierunkową, wielopodmiotową komunikacją." Media zautomatyzowane  całkiem nowa kategoria, do której należy zaliczyćwszelkie rodzaje agregacji treści, np.serwisy: Google News, Netvibes czy Yahoo Pipes.Media zautomatyzowane (ang.automated media) przetwarzają, selekcjonują i pre-zentują informacje bez udziału człowieka.Twórca serwisu występuje wyłącznie napoczątku łańcucha tworzenia mechanizmu dostarczającego informacje.Wyzwania mediów tradycyjnychWłaściciele przedsięwzięć mediowych stoją przed istotnymi wyzwaniami.Według dłu-goterminowej prognozy amerykańskiej firmy inwestycyjnej Veronis Suhler Stevenson(VSS) specjalizującej się w rynku mediów internet do 2011 r.będzie największym podwzględem nakładów reklamowych kanałem marketingowym w USA.Firma anali-zuje 19 kategorii i ponad 100 podkategorii reklamowych w Stanach Zjednoczonych.Publikacja tej prognozy jest o tyle znamienna, iż od 10 lat dotychczasowe estymacjeVSS dotyczące tego rynku były niezwykle dokładne, błąd w prognozach wynosił conajwyżej 2 proc.To, że internet rośnie, wiadomo od kilku lat.I jeśli uznać prognozę Amerykanów zawiarygodną, to wydarzenia na rynku zaczynają nabierać większego tempa.RaportVSS może zatem być ostatnim czytelnym sygnałem dla przedsiębiorstw, które jeszczenie dostrzegły lub nie doceniły szybkości zmian.Cztery lata to niezwykle krótki okres.Sieć nie jest jedynym czynnikiem kształtującym przyszłość mediów.Konsumenci ma-ją wybór ze stale zwiększającej się liczby tytułów prasowych, kanałów telewizyjnychczy serwisów internetowych.Pogłębiająca się segmentacja uderza w media masowei promuje przedsięwzięcia lepiej dopasowane do potrzeb mniej licznych, ale bardziejzaangażowanych odbiorców.Rosnąca konkurencja rynkowa oraz zmniejszanie się69 Ksiazka-Kaznowski Rozdz 3:Layout 1 12.11.2008 17:33 Page 70audytorium mediów masowych sprawiają, że walka rynkowa staje się coraz trudniej-sza.Znajduje to odzwierciedlenie zarówno w rosnących kosztach marketingu me-diów, jak i w zmniejszającej się rentowności tych przedsięwzięć.Prawdopodobnie już w 2008 r.nakłady na reklamę internetową w Polsce przekroczą1 mld zł.Niektóre polskie podmioty mediowe dostrzegły nie zagrożenie, ale szansęw dynamicznym rozwoju sieci.Oprócz uruchamiania nowych projektów, łączeniaprzedsięwzięć tradycyjnych z internetowymi czy szukania potencjalnych synergii na-turalną drogą jest także poszukiwanie przejęć.MagazynyPrzyzwyczailiśmy się już do tego, że nowoczesne czasopisma mają swoje strony in-ternetowe.Główną wartością witryn magazynów nie są zaawansowane funkcjonal-ności, lecz unikatowa treść, dobrze dopasowana do potrzeb odbiorców.Coraz popu-larniejsze w takich serwisach jest wykorzystywanie materiałów wideo.W tym rozu-mieniu czasopisma stają się wydawcami mutimedialnymi.Te wszystkie działania są najczęściej wynikiem zmian oczekiwań konsumentów.Dzi-siaj odbiorcy spodziewają się dostępu do informacji z więcej niż jednego zródła.Z biz-nesowego punktu widzenia tworzenie internetowych serwisów tytułów prasowychdaje szansę na wprowadzenie do sprzedaży łączonych pakietów obejmujących wyda-nie papierowe i internet.Prawdopodobnie tego typu oferta w ciągu kliku najbliższychlat będzie traktowana jako standardowa.Posiadanie rozbudowanej i często odwiedza-nej witryny stwarza także możliwość sprzedaży reklamy wyłącznie w sieci.Przy tej okazji często podnoszone są głosy o kanibalizację sprzedaży wydania papie-rowego przez serwis internetowy.Nie ma to uzasadnienia.Dzięki obecności w siecitradycyjni wydawcy są w stanie znacznie zwiększyć zasięg marki i poszerzyć gronoodbiorców.Według wyników badania firm Nielsen//NetRatings i Mediamark opubli-kowanych w sierpniu 2007 r.aż 83 proc.odbiorców nie kupuje wydania papierowe-go, ograniczając się do wersji elektronicznej czasopisma.Badanie objęło 23 najwięk-sze tytuły amerykańskie.Odsetek użytkowników korzystających wyłączniez internetowego serwisu czasopismaOgółem 83 proc.Mężczyzni 90 proc.Kobiety 83 proc.Wszyscy w wieku 18-44 lata 82 proc.Wszyscy powyżej 45.roku życia 85 proc [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • syriusz777.pev.pl
  •