[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Z nazw geograficznych wymienić można: Eastwilde – Wschodnie Pustkowie, Crystalmir – Kryształowe Jezioro (od mere – staw, jezioro), Goodlund – Dobra Ziemia, Hylo – Wyżyna-Nizina (przykład kenderskiego poczucia humoru – High-Low) oraz Nordmaar – Północna Marchia.Tak ogromny wysiłek, jakim jest stworzenie w stosunkowo krótkim czasie kompletnego, fikcyjnego świata wraz z jego geografią, historią, legendami i panteonem bogów, nie mógł być dziełem jednej ani nawet dwóch osób.Legenda kryńska mówi, że świat Smoczej Lancy powstał, gdy Reorx, Bóg Kowal, uderzył swym młotem w Chaos.Chaos zwolnił swe obroty, a iskry spod młota zmieniły się w gwiazdy.Z ich blasku powstały przeróżne duchy, które dały początek żywym istotom.W rzeczywistości wyglądało to nieco inaczej.Koncepcja Krynnu powstała w wyobraźni jednego z pracowników TSR, Trący Hickmana.Wraz z Haroldem Johnsonem, kierownikiem działu nowych projektów tejże firmy, ułożył on podstawowy wątek opowieści, która miała mówić o tym, jak grupa bohaterów poszukuje prastarego przedmiotu magicznego – legendarnej Smoczej Lancy, by oczyścić świat ze straszliwego zła, jakim są smoki.Po zaakceptowaniu pomysłu kierownictwo TSR utworzyło pod kierownictwem Hickmana większy zespół, w skład którego weszli: Jeff Grubb, Michael Williams, Gali Sanchez, Gary Spiegle, Carl Smith.W miarę rozwoju projektu własne pomysły dodali: Doug Niles, Michael Dobson, Bruce Nesmith, Roger Moore, Laura Hickman i oczywiście Margaret Weis.Ogromny wpływ na autorów wywarła twórczość plastyka Lany'ego Elmore, który odpowiedzialny jest za wygląd każdej z głównych postaci.Jego obrazy powstawały w tym samym czasie, co wątek fabularny, i oddziaływały na niego nie mniej, niż same były jego odbiciem.Margaret Weis, która dołączyła do zespołu późną jesienią 1983 roku, jako osoba odpowiedzialna za kształt powieści mającej powstać z gry, w The Art of the Dragonlance Saga pod redakcją Mary Kirchoff przyznaje otwarcie, iż pisząc o Tanisie miała przed oczami właśnie tę postać o brodatej, skupionej, poważnej twarzy, jaką namalował Elmore.Mądre, pełne goryczy i cierpienia oblicze Raistlina na pierwszym projekcie Elmore również wywarło wielki wpływ na koncepcję postaci czarodzieja i, jak powiada Weis, uczyniło go jej ulubioną postacią.Inni plastycy, którzy tchnęli życie w pomysły zespołu i nadali im kształt, to: Jeff Easley, Clyde Caldwell, Keith Parkinson i Denis Beauvis – autor ilustracji w Smokach jesiennego zmierzchu i Smokach zimowej nocy.Margaret Weis i Trący Hickman wyrażają podziękowania również dla przewodniczącego TSR, Inc., Kevina Blume, za entuzjastyczne wsparcie; dla wydawcy, Mike Cooka, za zaufanie; dla Jean Blashfield Black, redaktorki, za przypominanie o istnieniu świata rzeczywistego; oraz dla wszystkich w TSR, Inc., którzy mieli udział w powstaniu tego projektu.Margaret Weis urodziła się i wychowała w Independence, w stanie Missouri.W 1970 ukończyła studia na Uniwersytecie Stanu Missouri w Columbii, otrzymując dyplom BA (Bachelor of Arts – niższy od magistra stopień naukowy w Stanach Zjednoczonych) w dziedzinie twórczości literackiej.Weis pracowała dla wydawnictwa Herald Publishing House w Independence przez niemal trzynaście lat.Jej pierwsza książka, biografia Franka i Jesse Jamesów, została opublikowana w 1981 roku.W 1983 przeniosła się do Lake Geneva w stanie Wisconsin, które jest główną siedzibą TSR, Inc., i rozpoczęła pracę na stanowisku redaktora działu książek tej firmy.Tam też spotkała Tracy'ego Hickmana.Margaret Weis obecnie jest niezależną pisarką, autorką wielu poczytnych powieści fantastycznych, z których większość napisała wspólnie z Tracym Hickmanem.Oprócz sześciu powieści i kilku dłuższych noweli z cyklu Smoczej Lancy, stworzyli wspólnie następujące powieści fantasy: The Darksword Trilogy, trzytomowy cykl The Rosę Of The Prophet i do tej pory pięć tomów serii The Death Gate Cycle.Poza tym sama Weis jest autorką cyklu powieści łączącego elementy space opery i fantasy Star Of The Guardians, z którego ukazały się trzy tomy, a pisarka pracuje nad czwartym.Weis mieszka obecnie w stanie Wisconsin, w stodole przerobionej na dom, z córką Elizabeth Baldwin, dwoma owczarkami szkockimi i dwoma kotami, z których jeden nosi wdzięczne imię Nickolai Myszołap, a drugi Motley Tatters (Pstry Oberwaniec).Tracy Hickman urodził się w 1955 roku w Salt Lakę City w stanie Utah.Rodzice zachęcali go do spróbowania wszystkiego, co dobre w życiu.W wieku lat siedemnastu został pilotem szybowcowym, grał i śpiewał w miejscowym zespole folkowym, a następnie, w wieku lat dziewiętnastu, został misjonarzem kościoła mormonów, do którego należy.Dwa lata spędził na pracy misyjnej na Hawajach i Jawie.Po powrocie do domu poślubił swą ukochaną z czasów dzieciństwa, Laurę Curtis, i poświęcił się rodzinie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]