[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.EksperymentujÄ…c z różnymi presetami, należywybrać ten, który brzmi najlepiej w danej sytuacji.Nie możnaulegać pokusie, by dodawać pogÅ‚os do wszystkich dzwiÄ™ków wmiksie.Przy dzwiÄ™kach naturalnych najlepiej dodawać jedyniemaÅ‚e porcje efektu.Przy efektach specjalnych można użyćwyższych ustawieÅ„.Aby zredukować sprzężenia zwrotne i zapewnić przejrzystośćdzwiÄ™ku na scenie, nie należy (o ile to możliwe) dodawać pogÅ‚osudo monitorów odsÅ‚uchowych.Efekt ten najlepiej siÄ™ sprawdzaprzy partiach wokalnych oraz przy instrumentach takich jakwerble, dÄ™te instrumenty drewniane i blaszane, gitary akustyczne26 PodrÄ™cznik użytkownika PA-CPczy syntezatory klawiszowe.Nie zalecamy stosowania pogÅ‚osudo gitar basowych, bÄ™bna basowego oraz zródeÅ‚ podatnych nasprzężenia, takich jak mikrofony na mównicach, sceniczne iradiowe.HALL to dobry, uniwersalny pogÅ‚os.Krótkie, jasnepogÅ‚osy typu ROOM czy PLATE mogÄ… ożywić partie wokalne.Opóznienia (DELAY) mogÄ… dodać echa lub efektu slapback i sÄ…popularne wÅ›ród piosenkarzy, szczególnie tych Å›piewajÄ…cychutwory sprzed lat.Zmniejszyć poziom tych efektów lub wyciszyć je pomiÄ™dzyutworami można za pomocÄ… tÅ‚umika FX, przeÅ‚Ä…cznika MUTE,przeÅ‚Ä…cznika nożnego lub funkcji obejÅ›cia MIDI.Aby zdalniezmieniać typ presetu, należy skorzystać z urzÄ…dzenia MIDI, np.zsekwencera lub z klawiatury MIDI.TYPY PRESETÓW Poniżej przedstawiono tabelarycznywykaz 16 dostÄ™pnych efektów oraz ich typowe zastosowanie.Efekty te stosowane z różnymi instrumentami i dzwiÄ™kami mogÄ…stworzyć nowe, interesujÄ…ce efekty.HALL1 Jasny pogÅ‚os dużego pomieszczenia do perkusji, gitar i wokalu.HALL2 CiepÅ‚y pogÅ‚os dużego pomieszczenia do gitar akustycznych, fortepianu iwokalu.ROOM1 Studio z twardego drewna dla instrumentów akustycznychROOM2 Ocieplenie miksów akustycznych i dzwiÄ™ków z syntezatoraROOM3 CiepÅ‚y pokój dla gitar i sekcji rytmicznejPLATE1 Klasyczny pogÅ‚os pÅ‚yty pogÅ‚osowej dla prowadzÄ…cych wokali iinstrumentówPLATE2 Jasny pogÅ‚os pÅ‚yty pogÅ‚osowej dla wokali i perkusjiPLATE3 Krótki pogÅ‚os pÅ‚yty pogÅ‚osowej typu vintage dla werbli i gitarDELAY1 opóznienie o 125 ms typu slapback dla wokali i gitarDELAY2 opóznienie o 190 ms do arpeggio na perkusji.CHORUS/ROOM1 Efekt chóralny z pogÅ‚osem zagÄ™szczajÄ…cy brzmienia gitar isyntezatorów klawiszowychCHORUS/ROOM2 Efekt chóralny z pogÅ‚osem dla instrumentów prowadzÄ…cychCHORUS Stereofoniczny efekt chóralny dla gitar i syntezatorów klawiszowychFLANGE Klasyczny flanger stereoROTARY SPK Emulacja gÅ‚oÅ›nika wirujÄ…cego dla organów i gitarPHASER Stereofoniczny efekt przesuniÄ™cia fazyMIDI Standardowe 5-pinowe wejÅ›cie MIDI IN.Umożliwia zdalnesterowanie efektami wewnÄ™trznymi poprzez interfejs MIDI.ZapomocÄ… sekwencera czy klawiatury MIDI lub innego kontroleramożna zdalnie zmieniać typ presetu lub omijać (wyÅ‚Ä…czać) efekt.Stosowane sÄ… komunikaty zmiany programu.Numer kanaÅ‚u MIDI W konsolecie korzysta siÄ™ zkanaÅ‚u MIDI nr 1 (00H).Jest to ustawienie staÅ‚e i nie podlegaNUMER PROGRAMU (HEX)HEX PROGRAM NUMBERzmianie.Należy sprawdzić, czy podÅ‚Ä…czane urzÄ…dzenie jestustawione do korzystania z kanaÅ‚u 1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]