Home HomePeter Charles Hoffer The Brave New World, A History of Early America Second Edition (2006)Natan M. Meir Kiev, Jewish Metropolis; A History, 1859 1914 (2010)Kass Fleisher The Bear River Massacre and the Making of History (2004)Historyczne Bitwy Psków 1581 1582 Dariusz KupiszAdams G.B. History of England From the Norman Conquest to the Death of JohnArturo Perez Reverte Las Aventuras Del Capitan Alatriste 5 LibrosPrus Lalka II (2)Potocki.Jan Rekopis.znaleziony.Campbell Joseph The Masks Of God Primitive MythologyCHRIS CARTER HUNTER 01.Krucyfiks
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • us5.pev.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .Ta częściowość uzmysÅ‚awia nam jedynie pewne oddalenie prawdniższego rzÄ™du od peÅ‚nej prawdy.Mimo swej ograniczonoÅ›ci owe prawdy częściowestanowiÄ… dla czÅ‚owieka pożytecznÄ… wiedzÄ™.Husserl ukierunkowywaÅ‚ fenomenologiÄ™ na poznanie tego wszystkiego, co jest danei dane tylko w zetkniÄ™ciu siÄ™ z rzeczami. SÄ…dzenie w naiwnej oczywistoÅ›ci - pisaÅ‚ - totyle, co sÄ…dzenie na podstawie obecnoÅ›ci rzeczy i zadawanie sobienieustannie pytania, co mam w sposób efektywny oraz jak wierniewyrazić to, co widzÄ™.A wiÄ™c jest to sÄ…dzenie za pomocÄ… tej samej metody, którÄ…224 posÅ‚uguje siÄ™ obeznany czÅ‚owiek praktyki, gdy staje przed doniosÅ‚ym zadaniem.Jest to poczÄ…tek wszelkiej mÄ…droÅ›ci,jakkolwiek nie koniec, a jest to mÄ…drość, której nigdy nie można siÄ™ wyzbyć, niezależnieod tego, jak gÅ‚Ä™boko miaÅ‚oby nas pochÅ‚aniać teoretyzowanie.Efektywne trzymanie siÄ™tego, co jest dane, a wiÄ™c rzeczy doÅ›wiadczanych może być efektywne tylko wtedy, gdydoÅ›wiadczajÄ…c owe rzeczy, bÄ™dziemy oÅ›wietlać je tym, co w swym zwiÄ…zkuistotnoÅ›ciowym jest transcendentalne. PostÄ™pujÄ…c w ten sposób, osiÄ…gamy ciÄ…gle odnowa żywÄ… prawdÄ™ zaczerpniÄ™tÄ… z żywego zródÅ‚a absolutnego życia orazsamoÅ›wiadomość zwróconÄ… ku owemu absolutnemu życiu w nieustannym poczuciuodpowiedzialnoÅ›ci wobec siebie.2.23.2.AntropologiaOÅ›wietlajÄ…c transcendentalnymi ideami doÅ›wiadczenie Å›wiata, możemy odkryćistnienie  Drugiego.Ów  Drugi jest ukonstytuowany w obszarze transcendentalnych faktów mojej dziedziny fenomenologicznej - powiada Husserl.O istnieniu  Drugiego Å›wiadczy to, co pozostanie po oddzieleniu z wiedzyfenomenologicznej tego, co jest swoiÅ›cie moje.W pierwszej kolejnoÅ›ci tym, co mojeokazuje siÄ™ być moje organiczne ciaÅ‚o. Jedyny przedmiot - pisaÅ‚ Husserl - wewnÄ…trzwyabstrahowanej przeze mnie warstwy Å›wiata, któremu zgodnie z doÅ›wiadczeniemprzyporzÄ…dkowujÄ™ pole doznaniowe [.] Postrzegam z udziaÅ‚em rÄ…k, dotykajÄ…c nimikinestetycznie zjawiska organów przebiegajÄ… w moim i wspierajÄ… siÄ™ namoim ; mogÄ™ ponadto wprowadzajÄ…c je do dziaÅ‚ania, popychać, przesuwaćrzeczy, a wiÄ™c bezpoÅ›rednio, a także poÅ›rednio dziaÅ‚ać cieleÅ›nie.PostrzegajÄ…c czynniedoÅ›wiadczam (lub mogÄ™ doÅ›wiadczać) caÅ‚Ä… przyrodÄ™ wÅ‚Ä…cznie z wÅ‚asnÄ… cielesnoÅ›ciÄ…,która odnosi siÄ™ w tym postrzeganiu do siebie samej.To samo, gdy chodzi o ogólniemożliwe zródÅ‚owe dziaÅ‚anie cielesnoÅ›ci na przyrodzie i na samej cielesnoÅ›ci [.].Skoro moje ciaÅ‚o konstytuuje część mojego doÅ›wiadczenia, to jestem caÅ‚oÅ›ciÄ…psychofizycznÄ….IstotÄ… mojego doÅ›wiadczenia psychicznego jest bowiem doÅ›wiadczenieobiektywnego Å›wiata, poprzez moje ciaÅ‚o.W doÅ›wiadczeniu tym zauważam to, coistnieje dla mnie i to, co jest mi obce.W ten sposób subiektywność pozwalarekonstruować, obiektywność a tym samym realność Å›wiata. Fakt - pisaÅ‚ Husserl - że w ogólnoÅ›ci ów byt swoiÅ›cie mój może wystÄ…pić dla mniew opozycji do czego innego lub że ja, który jestem sobÄ…, mogÄ™ uÅ›wiadamiać sobie coÅ›innego, czym nie jestem, coÅ› obcego mi, zakÅ‚ada również, że nie wszystkie wÅ‚aÅ›ciwe miodmiany Å›wiadomoÅ›ci należą do krÄ™gu odmiany mojej samoÅ›wiadomoÅ›ci. Drugi wkracza w obrÄ™b mojej Å›wiadomoÅ›ci,  w moje pole postrzeżeniowe - pisaÅ‚Husserl   Ja jako pierwszoplanowe, psychofizyczne ja, jest niezmiennie wyróżnione w225 moim pierwszoplanowym polu spostrzeżeniowym, niezależnie od tego, czy zważam nasiebie i kierujÄ™ ku sobie jakÄ…Å› aktywność czy też nie.W szczególnoÅ›ci moje ciaÅ‚o jestzawsze tu, wyróżnione zmysÅ‚owo, a przy tym w pierwszoplanowej zródÅ‚owoÅ›ciwyposażone w swoisty sens cielesnoÅ›ci.JeÅ›li w pierwszoplanowym obszarze wystÄ™puje,jako wyróżnione, ciaÅ‚o przypominajÄ…ce moje, tzn.tak ukwalifikowane, że musi podlegaćzjawiskowemu zestawieniu w parÄ™ z moim, wydaje siÄ™ bezpoÅ›rednio jasne, że musi onobezzwÅ‚ocznie przejąć od mojego ciaÅ‚a, w ramach przeniesienia sensu, sens byciaciaÅ‚em.Obiektywność możemy wiÄ™c ujawnić poprzez  zestawiajÄ…ce kojarzenie , które jestprzyczynÄ…, uzasadnieniem powiÄ…zania dwóch intencji.Jego zródÅ‚o stanowi przekonanieHusserla, że u podstaw intencji poznajÄ…cych podmiotów jest podobieÅ„stwo majÄ…cecharakter naturalny.W poznawanym przedmiocie zauważamy podobne inne ciaÅ‚a i ichcaÅ‚oÅ›ci psychofizyczne, które tak samo konstytuujÄ… obiektywnÄ… realność i ustanawiajÄ…prawdÄ™ absolutnÄ….2.23.3.Duchowość EuropyW 1935 roku Husserl podjÄ…Å‚ temat  duchowej postaci Europy.PowiadaÅ‚, zrodziÅ‚asiÄ™ ona w Grecji w VII, VI wieku p.n.e.Wówczas powstaÅ‚a filozofia.Rozwinęło siÄ™zorientowanie na normÄ™.TrwaÅ‚ym elementem ducha europejskiego staÅ‚ siÄ™ teleologizm [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • syriusz777.pev.pl
  •