Home HomeMcGraw.Hill,.Digital.Animation.Bible.Creating.Professional.Animation.with.3ds.Max.Lightwave.and.Maya.(2004).LiBFreedom Long Max Wiedza tajemna w praktycePtaszydlo Max Bentow (2)Advanced 3D Game Programming with DirectX 9Herbert Frank Heretycy Diuny (2)Pratchett Terry Equal RitesConrad Joseph Tajfun i inne opowiadania (2)Lofting Hugh Ogrod zoologiczny doktora Dolit (3)Flagg Fennie Smazone zielone pomidoryAccess 2000 Księga eksperta
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sprzedamnadjeziorem.opx.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .10).Parametr SoftenRys.6.38.Zrenderowany fotelUzyskaliÅ›my wzorzystÄ… tkaninÄ™ w sam raz na fartuszek albo na zasÅ‚onkÄ™ z falbankami.Trudno w tej chwili uwierzyć, że materiaÅ‚em wyjÅ›ciowym byÅ‚y pola szachownicy.6.10.Tworzenie wÅ‚asnej biblioteki materiałówZapeÅ‚niliÅ›my wszystkie okienka Edytora Materiałów rozmaitymi wersjami materiaÅ‚u fotel.Czy nie byÅ‚oby dobrym pomysÅ‚em zapisanie ich na dysk, tak by móc z nich pózniej korzy-stać? MateriaÅ‚y te (z wyjÄ…tkiem jednego) nie sÄ… przypisane obiektom w scenie.JeÅ›li wiÄ™cbÄ™dziemy kontynuować pracÄ™ w Edytorze Materiałów, to na pewno wczeÅ›niej czy pózniejulegnÄ… one zniszczeniu.MateriaÅ‚ przypisany jakiejÅ› siatce nie przepadnie, gdyż zostanie zapisanywraz ze scenÄ….Nie musi zostać wprowadzony do biblioteki materiałów.JeÅ›li bÄ™dziemy go jeszcze potrzebować, możemy wziąć go wprost zesceny, korzystajÄ…c z ikony pobierania materiaÅ‚u (patrz rys.6.40 oraz6.42).Aby zapisać nasze materiaÅ‚y, przede wszystkim musimy im nadać różniÄ…ce siÄ™ nazwy.Wystarczy przypisanie materiaÅ‚om numerów porzÄ…dkowych: fotel 1, fotel 2, fotel 3.i takaż do fotel 6.MÄ…drym posuniÄ™ciem jest jednak nadanie im nazw na tyle charakterystycz-nych, by pózniej móc je bez trudu skojarzyć z wyglÄ…dem materiaÅ‚u.W naszym przykÅ‚adziemogÅ‚yby to być nazwy takie jak: fotel gÅ‚adki, fotel wyÅ›cieÅ‚any, fotel aksamit.Nazwy mogÄ…być dość dÅ‚ugie, aż do 16 znaków. MateriaÅ‚y mapowane 133Nie pozostaje nam wiÄ™c nic innego, jak wybrać kolejno wszystkie próbki wyÅ›wietlonew oknie Edytora Materiałów i wpisać nowe nazwy w okienku pokazanym na rysunku 6.39.AktywujÄ…c każde z okienek należy zwrócić uwagÄ™, czy na pewno jeste-Å›my w poziomie  materiaÅ‚ (nazwa w okienku poÅ›rodku i nazwa na gór-nej listwie okna musi być jednakowa).W razie potrzeby należy przeÅ‚Ä…-czyć siÄ™ do wyższego poziomu, gdyż inaczej zmienimy nazwÄ™ mapyprzyporzÄ…dkowanej materiaÅ‚owi, a nie samego materiaÅ‚u.Rys.6.39.Zmiana nazwy materiaÅ‚uKiedy każda z szeÅ›ciu próbek nazywa siÄ™ już inaczej, możemy wprowadzić je do bibliotekimateriałów.Możemy doÅ‚Ä…czyć je do aktualnie otwartej, standardowej biblioteki programu(plik 3DSMAX.MAT).W tym celu wystarczy kliknąć na ikonie zapisywania materiaÅ‚uw bieżącej bibliotece (patrz rys.6.40).Ikona pobierania Ikona zapisywania materia"umateria"u w bie¸ÿcej biblioteceRys.6.40.RzÄ…d ikon z okna Edytora MateriałówWyÅ›wietlone zostanie wtedy okienko dialogowe, w którym jesteÅ›my proszeni o wybranienazwy dla materiaÅ‚u (patrz rys.6.41). 134 3D Studio MAXNazwa materia"uumieszczanegow biblioteceRys.6.41.Czy wprowadzić materiaÅ‚ do bieżącej biblioteki?Po klikniÄ™ciu na przycisku OK, aktualnie otwarta biblioteka wzbogaci siÄ™ o kolejnÄ… pozy-cjÄ™.Aby wprowadzona zmiana utrwaliÅ‚a siÄ™, należy zapisać zmodyfikowanÄ…bibliotekÄ™ korzystajÄ…c z przycisków Save lub Save As w oknie Mate-rial/Map Browser, o którym bÄ™dzie mowa za chwilÄ™ (patrz rys.6.42).W innym przypadku po ponownym wÅ‚Ä…czeniu programu okaże siÄ™, żedoÅ‚Ä…czone do biblioteki materiaÅ‚y ulotniÅ‚y siÄ™ bez Å›ladu.JeÅ›li jednak bÄ™dziemy wciąż wydÅ‚użać bibliotekÄ™ 3DSMAX, dodajÄ…c kolejne pozycje, toposÅ‚ugiwanie siÄ™ niÄ… stanie siÄ™ wkrótce niewygodne.Lepiej jest tworzyć wÅ‚asne, tematycz-ne biblioteki materiałów.Każda biblioteka to oddzielny plik na dysku.Możemy umieszczać te plikiw dowolnych katalogach, a także archiwizować na dyskietkach wrazz projektami lub niezależnie od nich.Nie ma natomiast możliwoÅ›ci zapi-sania na dysku pojedynczego materiaÅ‚u, chyba że utworzymy dla niegoosobnÄ… bibliotekÄ™ zÅ‚ożonÄ… z jednej pozycji.Klikamy na ikonie pobierania materiaÅ‚u (Get Material), pokazanej na rysunku 6.40.Roz-wija siÄ™ znane nam już okno Material/Map Browser, jak na rysunku 6.42.W polu Browse From: w lewym górnym rogu wybieramy, skÄ…d chcemy pobierać materiaÅ‚y(lub mapy).KorzystaliÅ›my już z opcji New, która pozwala generować nowe materiaÅ‚yi używać map proceduralnych.Teraz przejrzyjmy pozostaÅ‚e możliwoÅ›ci.Browse From: Material Library.Po wybraniu tej opcji uzyskujemy dostÄ™p do mapi materiałów umieszczonych w bieżącej (otwartej) bibliotece.Poszczególne biblioteki,zapisane na dysku, możemy otwierać za pomocÄ… okna dialogowego Open Material Li-brary, które wyÅ›wietli siÄ™ po klikniÄ™ciu na opcji Open z pola File.Browse From: Material Editor.Uzyskujemy dostÄ™p do materiałów, opracowanychw Edytorze Materiałów.Browse From: Selected.Możemy wybierać spoÅ›ród materiałów, przypisanych aktual-nie wybranym obiektom w scenie.Opcja ta może mieć praktyczne znaczenie przy bar-dzo skomplikowanych scenach, w których wystÄ™puje bardzo wiele materiałów.Jest toteż dobry sposób sprawdzenia, jakie materiaÅ‚y zostaÅ‚y użyte dla konkretnego obiektu.Browse From: Scene.Po wybraniu tej opcji możemy swobodnie wybierać spoÅ›ródwszystkich materiałów użytych w scenie [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • syriusz777.pev.pl
  •